THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES



Dalam hidup ini, kadangkala kita tak mendapat apa yang kita inginkan dan sebaliknya. Sebagai manusia kita hanya merancang, namun segalanya ditentukan Tuhan.

Ada masanya juga kita tersilap mengatur langkah dan terjatuh .Namun dengan kekuatan dan kasihsayangNya, kita kembali berdiri dan menginsafi diri.


Ada ketikanya kita sombong dengan apa yang dimiliki, memandang tinggi bintang dilangit ,lupa bumi berpijak. Saat diuji kesakitan, baru kita tersedar hidup ini untuk bukan untuk bermegah tapi menjiwai kesukaran mereka yang menderita.


Ada kalanya, kita menyesali dan menyoal menyalah takdir yang tidak menyebelahi. Bersyukurlah , kita masih diberi ruang untuk menikmati hidup yang singkat ini.






Setiap hari ku mohon Agar Kau sentiasa Memberiku ketenangan Dalam hati kekuatan Menempuhi segala Dugaan yang mencabar ini Pasti, punya ertinya Engkau beriku harapan Menjawab segala persoalan Hadapi semua dalam tenang Dengan merasa kesyukuran Ku doa Kau selalu Mengawasi gerak-geriku Berkatilah... ku perlu rahmat darimu

Tuhan, terangkan hati dalam sanubariku Untuk menempuhi segala Hidup penuh cabaran ini Tuhan, ku berserah segalanya kepada MuAgar jiwaku tenang Dalam bimbingan mu, selalu Adakala ku merasa Hidup ini seperti kaca Jikalau tidak bersabar Hancur berderailah akhirnya Tabahkanlah hatikuMelalui semua ini , Kuatkanlah, cekalkanlah diriku


*******************************

" Why we always look at the differences between us , not the similarities?"


******************************

happyheartaza

0 comments: